nurulmuna yem nurul muna yem nurulmunayem
nurulmuna yem nurul muna yem nurulmunayem

20 September 2012

Innocence of Muslim

Baru-baru ini, gempar tentang sebuah video di youtube yang disebarkan untuk menghina Nabi Muhammad S.A.W, Rasulullah kesayangan kita umat Islam semua. Dan natijahnya, banyak orang yang terdiri daripada umat Muslim seluruh dunia telah menunjukkan amarah mereka dengan melakukan pelbagai jenis demonstrasi, menentang, menunjukkan kemarahan mereka, apabila Pesuruh Allah diburukkan seburuk-buruknya! Tapi apakah respons kita terhadap mereka itu sebetulnya menurut apa yang Allah redhakan? Adakah Allah S.W.T berpuas hati dengan amarah yang kita campakkan? Sebenarnya, apakah respons yang patut kita tunjukkan?

Sebetulnya, kita sepatutnya mengasihani mereka yang tak mampu melihat betapa indahnya Islam. Sepatutnya kita cuma mendoakan mereka supaya mereka dapat menemui jalan sebenar melihat Islam yang juga indah. Kita hanya menunjukkan mereka betapa benarnya mereka tentang Islam seandainya kita melampiaskan marah dengan kekerasan. Tidakkah itu apa yang mereka inginkan?

Video itu tak akan mendapat sambutan dan tidak akan mampu menggoyahkan kita, seandainya kita benar-benar memahami erti Islam yang sebenarnya. Kalau kita tahu sebenarnya apa Nabi Muhammad S.A.W ajarkan pada kita tentang perpaduan, video itu tak akan mendapat sambutan walau sedikit pun.

Kasih sayang yang Nabi Muhammad alirkan, janganlah kita siakan. Kalau dia masih ada, pasti dia kecewa :'(

Moga kita tak terus membabi buta melakukan perkara mengikut emosi. 

Minta maaf kalau ada kesalahan dari pihak saya, harap ada yang menegur.