nurulmuna yem nurul muna yem nurulmunayem
nurulmuna yem nurul muna yem nurulmunayem

23 June 2012

Nikmat menikmati

Masa.
Masa itu kunci sang dunia.
Dipegangnya masa, berjaya.
Dibiarkan masa, bergantung.
Kalau nasib menyebelahi, masih berjaya.
Kalau tidak, naya.
Sang pendosa-- mereka yang tidak harus lewat dari masa.
Andai mereka lalai, masa meninggalkan mereka. 
Biar mereka berlumpur dalam dosa.
Kotor.
Sang pendosa-- harus sedar, masa bukan milik mereka lagi.
Pulangkan masa, dan genggam.
Kawal masa, dan masa akan membawa mereka ke pintu taubat.
Bersih semula.


Percaya pada masa.

Wahai Tuhan kami.
KepunyaanMu di langit dan di bumi.
Kembalikan kami pada masa.
Agar kami kembali kepadaMu.
Agar kami menikmati nikmat masa di dunia.
Supaya dapat kami kecap di akhirat sana.

Amin, ya Rabbal Alamin...

22 June 2012

Kecewa | Tawakal

Kecewa--satu perasaan yang keji menyinggah, tatkala engkau rasa dibodohkan orang lain.
Saat engkau diolak-alik, bagaikan pelampung di laut. Dimain-mainkan, asalkan engkau keliru.
Itu--saat yang paling menjatuhkan. Kerana engkau mencuba semua untuk bersangka baik,
Tapi sangkaan kau dicantas-cantas dengan perbuatan mereka yang mementingkan diri sendiri.
Kadang tak semua sedar, yang engkau bukan apa yang mereka mahukan.
Apa benar, mereka cuma mahukan seorang gadis untuk ditertawakan?
Pada akhirnya, hilai tawa itu hanya akan bergema di kotak memori mereka.
Sedangkan orang lain menangis memendam perasaan kecewa itu.
Pastinya orang yang punya kemanusiaan jitu tak mahu terus menerus mentertawakan orang menangis.
Bukan?
Huh, ya. Ada orang mementingkan diri sendiri sebab mereka mahukan kepuasan diri sendiri.
Ada juga orang yang mementingkan diri sendiri atas dasar menjaga hati orang lain,
Dan merekalah yang akan kecewa yang terpaling dalam.
Apa yang akan berubah? 
Semuanya akan berubah kalau sang gadis yang kecewa itu teruskan bersabar.
Sabar dan tawakal.
Assobru, watawakkulan 'alaik...
Biiznillah.
:')

15 June 2012

Cuti semesterku.

Cuti semesterku.
Rutinku dipenuhi dengan:

1. Buku.
2. Buku.
3. Buku.
4. The Sims.
5. Puasa sunat bulan Rejab.




Hunger Games trilogy. Awesome.
The Hunger Games Trilogy, ketiga-tiga buku yang memang aku tunggu lama.
Setiap kali masuk MPH, mesti cari buku ni. 
Pulang dengan tangan kosong. 
Sebab duit sedang dikumpul. Nah! Terlunas harapanku.

Pecah. Best, exciting.
Macam biasa, buku-buku Fixi yang menarik. :) 

Bisik. Suspense, thriller, schizophrenic.


The Sims 1 - Memang awesome
The Sims 1! Percayalah, dari tahun lepas dah ada, tak pernah ada chance nak main.
Terletak dalam laptop, habis berdebu. Eh.
Akhirnya dapat juga lepaskan dendam dan main. Hihi :))

Bulan Rejab. Puasa sunat :)

Dan akhir sekali, puasa sunat di bulan Rejab. Seronok sangat sebenarnya.
Mendekatkan rindu pada Ramadhan.

Sabda Nabi Muhammad s.a.w, 
"Bulan Rejab bulan Allah, bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku."
Banyaaak sangat kebaikan berpuasa bulan Rejab, tau :) 
Boleh baca kat blog sini --> (link)

Apa-apapun, selamat menyambut Israk Mikraj! :)

10 June 2012

Mereka, dan mereka keseluruhannya.

Aku ada kawan. Kawan baik yang lebih dari baik. Yang ku sayang, lebih dari kawan lain.
Dua orang pulak tu :)

Asiah x Amirah 
Tak ada siapa boleh menggantikan.
Sebelum tu, nak cakap. Aku bertuah ada mereka.
Aku yang serba entah ada apa je?
Aku yang sering pendam sakit, akhirnya kecewakan mereka :(
Sayang aku kat diorang. Sangat-sangat.
Bukan kepalang! Bukan main-main!
Mereka selalu ada. Mungkin tak ada di sisi tapi ada di hati.
SELALU.
Jadi bila aku jatuh, mereka lah yang sentiasa ada.
Yang bantu aku. Bangun balik.
Tarik aku.
:')

Tak ramai yang mampu. Tak ramai yang sudi.
Ramai yang tarik diri. Ramai yang angkat bendera putih.
Tak mahu kawan dengan aku lagi.
Tapi mereka? Sentiasa ada.
Oh rasa macam nak menangis!
Berapa tahun dah kami berkawan?
20 tahun. Hihihi :'P 
Gurau jee.
Lama. Cukup lama untuk kenal hati budi kiri kanan masing-masing.
Perkara gembira mereka pertama tahu.
Perkara sedih, cuba tak nak mereka tahu. Hihi :')
Mengada-ngada kan? Biarlah! 

:P 

Ditemukan mereka, hadiah terhebat Allah beri sepanjang jodoh persahabatan hidup aku.
Mereka dahulu, kemudian kawan-kawan lain yang hebat.

Moga kami sentiasa mencintai Allah yang satu.
Moga persahabatan kami, diredhai Allah, dipanjangkan hingga akhir nanti.
Amin.

Rabbku, peliharakan mereka untukku, untuk keluarga mereka, untuk kekasih mereka.
:')





Rants of a disturbed girl.

I trust people that I love. 
I sacrifice my own feelings for people that I love.
Every single time I love someone, I tend to care for them. 
I tend to be there for them. When I say I would, I would.
But what if when you choose to care, and stand there beside them,
They wipe out your existence, as if you just don't exist? 
They choose to be very secretive on what they feel?

They tend to be fake and draw the pretentious smile,
While deep down at just one glance you just know they're screaming and crying?
And there you are. Standing there, holding out your hand to bring them up.
And they choose to ignore the fact that you exist, and just walk away.
The only feeling you feel is hurt. You're hurt by their ignorance towards you.
And the worst part? 
You still LOVE them, unconditionally.
That feeling.
When you want to do something so badly but you just can't.
Is worse than the feeling, 
When you don't want to do something but you have to.

I'm writing this, as if I'm whining about how bad they are,
But actually it's just that, they can't love and trust me the way I do to them.

And that, makes me a



09 June 2012

:') Just a quick update.

-----------------Girls are like---
----------apples on trees. The best---
-------ones are at the top of the tree.-----
------The boys don't want to reach for------
-the good ones because they are afraid-------
-of falling and getting hurt. Instead, they-------
just get the rotten apples from the ground----
that aren't as good, but easy. So the apples-
-at the top think something is wrong with---
-them, when in reality, they're amazing.---
---They just have to wait for the right---
-------boy to come along, the one--
------------who's brave enough--
------------------to climb---
-----------------all the way--
-----------------to the top--
-----------------of the tree.-


Mahalkan harga dirimu, sang gadis!

03 June 2012

Bulan.

"Awak, kalau rindukan saya, tengok bulan."
"Kenapa? Bulan tu buruklah, buat apa nak tengok?"
"Awak, bulan itu sama walau di mana kita berada. Kita tengok bulan yang sama."
"Ah, apa-apa je lah kau ni."

Dingin. Sejuk. Memori, cengkam tulang. Peluk dari belakang.
Keji.
Memang itu sifat memori gelap. Mendinginkan hati yang sepi, biar beku.
Benci. Kenapa perlu hadir, sepi?
Boleh ditepis kah? Boleh dibuang jauhkah?
Tidak. Ada saat-saat kita keseorangan. Sepi meneman.
Memaafkan itu, mudah.
Melupakan itu, payah.
Sejak saat aku menoktahkan perasaan dari berjalan,
Sejak itu memori makin mencengkam akibat kesepian.
Kini.
Aku tak sepi lagi. Aku dah punya penenang hati. Hatiku tidak lagi beku.
Cuma disejukkan harapan dari Iman.
Aku mahukan kemaafan dari kau, dan aku mahu memaafkan kau.

Mungkin bukan itu apa yang kau mahu.
Mohon kau berikan aku peluang,
Kalau aku masih layak menjadi sahabatmu.
Meski bukan untuk berkasih, sudah lama aku redha.

Kini aku mahu ada jambatan maaf antara kita.

InsyaAllah, ini permintaan aku.