nurulmuna yem nurul muna yem nurulmunayem
nurulmuna yem nurul muna yem nurulmunayem

28 July 2011

White.

Cinta yang putih.
Tak pernah aku kenal arti yang sebenarnya.
Hatiku berdegup.
Mengalirkan darah.
Karena cinta itu.
Cinta seorang hamba pada Penciptanya. 
Mataku melihat.
Mencari cinta itu,
Lintasnya dihadapan mata ini cuma seketika.
Kelabu semula...
Cuma Penciptaku mengetahui,
Cintaku padaNya yang masih kelabu itu.
Cuma Penciptaku mengetahui,
Kelabu cintaku itu ku ingin tukar menjadi putih.
Sepertimana tatkala aku lahir dulu.
Seputih iman seorang bayi suci.
Ku damba semula,
Iman yang hilang.
Cinta,
Yang hakiki.
Kucari-cari, ku temu kan ku bajai, kan ku sanjungi.
Aku pingin putih itu. 


-5:15am, 3/7/2011

Terkadang aku rasa khilaf itu cuma milikku seorang.
Dengan rasa takut yang terlalu menebal,
Kabus mengkabutkanku.
Ah, aku takut.

Ya Rabb, hadirkan semangatku ! ! !

Silence

Sometimes, pernah tak rasa macam kamu mahu diamkan diri je?
Tanpa berkata dengan sesiapa pun.
Rasa macam ingin padam semua yang pernah diperkatakan.
Menekan kekunci Ctrl+Z untuk padam semua yang pernah ditulis dalam hidup ni.
Entah, terkadang aku rasa begitu.
Malu dengan apa yang pernah aku kata.
Aku rasa macam aku perlu cuma diam,
Sebab apa yang aku tulis, ucapkan, rasa macam tak memberi kesan pun pada walaupun satu hidup.


So I learned to listen through silence...
{Terasa, jauh hati. Dengan siapa? Entaaaaaaah, lah.}

"tak mampukah kau percaya
haruskah ku hebahkannya pada dengki dunia?
tidak bisakah kita sekadar pejam mata
biar jiwa bersuara"
-missfynnjamal